sâmbătă, 21 aprilie 2012

Episodul 4 - O noapte agitata

Doi paznici au patruns in mijlocul noptii in incaperea mea, m-au tras cu forta din pat, iar in momentul in care m-am dezmeticit si am incercat sa protestez, m-au lovit cu patul armei in cap. Nu mi-au oferit niciun motiv pentru care au patruns cu forta in locuinta, ba mai mult, m-au legat cu niste catuse electornice si de maini si de picioare, iar apoi m-au impins cu brutaliate pe culoarele stramte ale coloniei.
M-au bagat intr-un lift aflat intr-o zona pe care nu prea o frecventam si apoi m-au mutat la un alt nivel. Liftul nu avea afisaj, astfel incat habar nu am unde am fost transportat.
Cei doi gardineni care m-au atacat aratau groaznic. Erau imbracati in niste haine groase si inchise la culoare si purtau pe fata niste cagule prin care abia daca le zareai ochii. Pentru o clipa as fi putut sa jur ca aia nu arata ca o privire normala, insa mi-e greu sa evaluez asta acum. Sigur panica mi-a afectat simturile.
Desi am incercat de mai multe ori sa vorbesc cu ei, nu am primit inapoi decat mormaituri si imbranceli, astfel incat pana la urma m-am lasat in voia sortii.
Acum ma gasesc intr-o camera intunecata in care imi e foarte greu sa disting ceva. Stiu doar ca sunt asezat pe un scaun destul de inconfortabil si undeva in spatele meu este o usa solida pe care practic am fost impins inauntru. Undeva, cam la patru-cinci metri departare, pe peretele pe care il am in fata mea, se gaseste un bec aprins de intensitate extrem de mica. Nu ma ajuta cu absolut nimic. Vad doar zidul neregulat pe care au inceput sa apara infiltratii de umezeala. Mirosul intens de mucegai imi ajunge pana la creier. Simt nevoia sa urlu, insa am mai incercat sa fac asta acum jumatate de ora si imediat un gardian a venit de pe culoar, a trantit usa de perete si m-a lovit cu pumnul in stomac. Senzatia de durere si de voma care m-a cuprins dupa lovitura m-a invatat minte.
Sunt speriat, dar in acelasi timp realizez ca n-am altceva de facut decat sa astept. Sunt aproape sigur ca nu vor sa ma omoare, altfel ar fi facut-o pana acum. Nu imi dau insa seama ce si-ar putea dori cineva de la mine.
Aud un sunet infundat in partea dreapta. Poate ca mai e o usa acolo si cineva a deschis-o. Nu vad nimic in zona respectiva, insa niste pasi grei se apropie. O silueta s-a oprit cam la doi metri de mine. E posibil sa fie un barbat foarte inalt si solid. Nu i se vede fata, insa cred ca are un cap foarte mare sau cel putin asa se vede in lumina foarte slaba din camera.
Individul respectiv nu spune nimic, doar ma studiaza. Si-a aprins un trabuc, banuiesc, insa mirosul e total diferit fata de ceea ce stiam eu. Seamana cu aroma degajata de o balta statuta. Astept infricosat sa vad ce doreste de la mine, insa nu indraznesc sa ii zic nimic.
Dupa ce isi termina de fumat trabucul si il stinge cu piciorul pe podea, incepe sa imi vorbesca greoi si cu un accent foarte stricat:
- Nu am mult timp la dispozitie, daca nu cooperezi am metode mai dure de a obtine rezultate, asa ca ar fi bine sa-mi raspunzi clar si la obiect. Cine este capul organizatiei voastre? Care tullian te-a recrutat?
- Poooftim? intreb cu uimire. Ce ai zis?
- Stii foarte bine ce am zis. Ai cinci minute la dispozitie sa imi dai toate raspunsurile.
Scoate un dispozitiv argintiu din buzunar si mi-l arata. Seamana cu o tabachera, cu singura diferenta ca are niste ace lungi care ies din el pe una dintre laturi.
- Sunt convins ca prietenii tai tullieni ti-au povestit de cititorul mental Kirg. Ei bine, nu tin mortis sa-l folosesc, pentru ca dupa aia o sa te transformi intr-o leguma. Insa daca nu primesc niciun raspuns in cinci minute, chestia asta se va atasa de capul tau. Tocmai am dat drumul la cronometru.
Sunt complet paralizat. N-am nici cea mai vaga idee ce as putea sa zic sau sa fac. Nu inteleg ce sunt aia tullieni si de ce acest personaj este absolut convins ca eu as sti ceva despre ei. In plus, ma chinuie un nou gand de fiecare data cand acest individ face un pas in fata si intra mai mult in raza de lumina a acelui bec prost, trasaturile sale imi dau senzatia ca nu stau in fata unui om normal. Poate e doar mintea mea care o ia razna, cert e insa ca sunt convins ca sfarsitul mi-e aproape.
Brusc usa din dreapta se deschide din nou, insa de data asta in camera vecina este lumina. Cineva il cheama pe cel care ma ameninta de cateva minute. As putea sa jur ca persoana care i-a facut semn cu mana, este femeia din clipul pe care l-am vazut in bar. Nu ii mai tin minte numele, insa n-as putea sa ii uit frumusetea. Nu aud ce vorbesc, insa ea este foarte agitata. Cred ca s-a intamplat ceva foarte grav, pentru ca barbatul ciudat o ia la fuga ca si cum ar fi uitat total de mine. Femeia in schimb mai ramane cateva clipe in prag. Se uita lung la mine, cu tristete parca si apoi pleaca si ea.
Privirea aceea... da... sigur acum pot sa mor. Simt ca altceva nu mai conteaza. Nu imi dau seama cum, dar toata frica s-a dus. M-a cuprins o caldura placuta si imaginatia ma face sa plutesc intr-o alta lume, o lume unde nu sunt decat eu si cu ea. Nu exista vorbe, ci doar soapte care parca aluneca de la unul la altul. O tin de mana si parca toate probelemele se topesc. E doar liniste, pace si un sentiment intens care devine coplesitor.
POC!!! Un sunet puternic mi-a distrus visul. A fost o impuscatura pe culoar si apoi cineva a izbit puternic usa din spatele meu.
Niste brate puternice ma trag de pe scaun si sunt impins din nou pe usa pe care am fost adus. E invalmaseala mare. Sunt inconjurat de o serie de indivizi care poarta niste baticuri pe fata si care vorbesc intr-o limba pe care nu o cunosc. Pe jos zace gardianul care m-a lovit mai devreme, cred ca este mort. Masca de pe fata ii este putin trasa si de data asta sunt convins ca rapitorii mei nu pot fi oameni.
Indivizii ma imping de-a lungul culoarului si din gesturile lor bruste imi dau seama ca trebuie sa ma grabesc. Sunt bagat prin tot felul de cotloane si culoare ciudate, despre care nici nu imi imaginam ca exista. La un moment dat sunt suit intr-un fel de lift, care nu seamana insa cu nimic din ceea ce am experimentat pana acum in colonie. Simt ca se misca cu o viteza incredibila si curand imi dau seama ca am fost transportat la o adancime apreciabila.
Acum urmeaza un nou maraton prin tot felul de deschizaturi si coridoare neobisnuite. Intr-un final ajungem in ceea ce pare a fi o galerie de pestera. Locul este impanzit de si mai multi indivizi cu fete acoperite care vorbesc limba asta ciudata pe care nu pot sa o aseman cu nimic. Am avut ocazia in Londra sa aud aproape toate limbile Pamantului si cu toate astea, nu mi se aprinde niciun beculet.
Dupa cateva minute de agitatie, unul dintre indivizi, care e si ceva mai inalt decat ceilalti, ridica tonul pana reuseste sa-i acopere pe toti si larma se potoleste. Profit de ocazie sa ma orientez ceva mai bine. Galeria aceasta in care ma gasesc are cam o suta de metri lungime si vreo treizeci latime si este ticsita cu tot felul de containere din metal. Niciunul dintre ele nu este insa deschis, asa ca nu pot vedea ce contin.
Personajul, care pare a fi sef pe aici, isi scoate masca de pe fata si spre stupoarea mea constat ca il am in fata pe Rick Benoit, profesorul de matematica pe care l-am cunoscut acum cateva zile. Ma uit probabil cu o figura tampa si nu reusesc sa pronunt decat niste balbaieli:
- Aaa... tu... aici. Ce naiba?
Nu apuca sa imi raspunda, ca ceilalti incep si ei sa isi dezveleasca figurile. Spre stupoarea mea care creste constant, intr-un colt il vad pe Mathias stand de vorba cu actrita al carei chip inca ma obsedeaza.
Intr-un tarziu, profesorul incepe sa imi vorbeasca in timp ce abia isi retine cateva hohote de ras:
- Stiu ca te-am zapacit si imi dau seama ca probabil ca o sa ai nevoie de ceva timp ca sa intelegi asta, dar crede-ma ca abia ma pot abtine sa nu izbucnesc. Ai o fata...
- Iti arde de glume? Ce dracu’ e toata povestea asta? izbunesc eu. As vrea sa ma controlez pentru ca simt ca ma aflu in fata unei povesti foarte incalcite. Insa pentru un biet muncitor care acum mai putin de un an avea ca punct culminant al zilei cearta vecinilor de palier drogati sau beti, toate astea par un film care se desfasoara pe repede inainte si din care nu pot scapa sub niciun chip.
- Pentru inceput aseaza-te aici, spune cu blandete si imi indica un container ceva mai micut, aflat exact langa noi. Uite, ia si o gura din asta, zice in timp ce imi intinde un fel tub lung din metal, gaurit intr-un capat. Haide! Ia o dusca ca dintr-o sticla normala. S-ar putea sa-ti placa. O sa te linisteasca.
Iau temator o gura si o aroma incredibila ma invaluie. E un gust ce-mi aduce aminte in acelasi timp de cel mai bun wisky si de cea mai fina sampanie posibila. Combinatia pare ciudata, dar ma nu pot abtine sa nu iau iar cateva inghitituri. Bautura este insa tare, curand simt nevoia sa las tubul din mana si sa ma sprijin de suportul pe care stau asezat. Constat ca nu prea mai am echilibru.
 Benoit imi pune o mana pe umar, se aseaza langa mine si incepe sa vorbeasca rar si tare, de parca vrea sa fie sigur ca nu imi scapa niciun cuvant:
- Dupa cum ziceam acum cateva zile, nu esti pe Marte. Nu esti nici macar pe aproape. De fapt acum suntem pe Ritia 2, o planeta aflata destul de aproape de marginea galaxiei. Daca vrei sa fiu si mai exact, la 22.000 de ani lumina de Pamant.
Se opri o clipa, ma studie intens si continua:
- Dupa cum te uiti la mine, deja te-am pierdut. Zi-mi te rog daca ti-e clar ca nu esti unde credeai tu ca ar trebui sa fi?
Nu pot sa zic nimic insa dau anemic din cap. Nu mi-e foarte clar in ce directie am scuturat capul insa continui sa-l ascult.
- Toti cei care au fost adusi pe transportor, de pe Pamant, ma rog cu cateva exceptii, sunt acum sclavi ai ritienilor. Falsa colonie nu este decat un loc de unde tiranii astia isi finanteaza tehnologia si armata. Practic sunt un fel de specie parazit care traieste din subjugarea altora. Pana acum nu cred ca ai avut ocazia sa vezi vreunul cum arata in realitate. Sunt total diferiti de noi. As putea zice chiar ingrozitor de urati. In fine, ma abat de la povestea principala. Crede-ma ma chinui din rasputeri sa-ti dau doar detaliile esentiale ca sa nu te innebunesc de tot.
- Bine... e tot ce pot spune.
- Noi, cei pe care ii vezi aici, suntem de pe planeta Tullia. Suntem oarecum vecini cu Ritia 1, planeta mama a viermilor astia. Acum ceva timp ne-au atacat, ne-au pradat si au luat foarte multi sclavi dintre ai nostri pe care i-au adus aici sa munceasca in minele de diamant pana au murit cu totii.
Ii simt ura din glas si cum incet, incet prind ceva curaj, intreb uimit:
- Pai si la ce bun tot circul ala cu colonizarea de pe Marte? De ce nu au atacat pur si simplu Pamantul? Banuiesc ca au o tehnologie care ne depaseste cu mult.
- De cativa ani incoace, si ma refer la ani pamanteni, au niste probleme grave. S-au bagat in cateva razboaie pe care le-au pierdut sau le-au castigat cu pierderi imense. Practic s-au imputinat extrem de tare. Chiar daca ar domina copios Pamantul din punct de vedere al armelor detinute, nu au personal suficient sa organizeze o cucerire. Au apelat insa la alte mizerii. Au luat legatura cu liderii politici de pe Pamant si in schimbul unor cantitati enorme de diamante, organizeaza acum toate astea.
Nu stiu daca m-am imbatat foarte tare, dar brusc simt ca o sa lesin. Profesorul pune insa repede mana pe mine, cheama un coleg repede si cu ajutorul acestuia ma stropesc cu apa pe fata. Ma lasa cateva minute sa mai diger din informatii, dupa care ma intreaba:
- Crezi ceva din toate astea?
Raspund surpinzator de hotarat:
- Din pacate povestea ta explica multe dintre ciudateniile pe care le-am trait in ultimele saptamani. O parte din mine e in continuare convinsa ca e un vis, dar cealalta proceseaza cu infrigurare informatiile. Nu inteleg insa ce cautati voi aici.
- Pai dupa ce Ritieni ne-au distrus o mare parte din planeta, cateva sute de supravietuitori au organizat un fel de miscare de rezistenta. Nu i-am putut ataca niciodata direct. Suntem, sau mai bine zis eram, se corecteaza el cu tristete, destul de avansati si noi. Insa nu ne putem compara cu o natie care si-a dedicat mii de ani razboiului. In plus, tullieni sunt putini acum ca numar, am fost decimati. In fine, am aflat de intentiile lor cu Terra si ne-am infiltrat pe planeta oamenilor, ca sa putem ajunge aici pe colonie. Pe Ritia 1 nu avem acces, insa daca am reusi sa le distrugem depozitele de diamante, le-am taia practic capul. Este cea mai importanta sursa a lor de venituri in momentul de fata. Si chiar daca nu-i putem noi distruge definitiv, mai sunt si altii care abia asteapta o ocazie sa-i vada si mai slabiti decat sunt. Sunt multe polite de platit in aceasta parte a galaxiei, spuse Benoit si din voce i se simte povara istoriei unui popor infrant.
Un pic de lumina se face in capul meu, cu toate acestea mai am un semn de intrebare:
- Sa zicem ca incet, incet incep sa ma dumiresc... dar mai este o nebuloasa. De ce eu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu