vineri, 6 aprilie 2012

Episodul 1 - O alegere gresita

Suntem 2500 de oameni inghesuiti intr-o sala de asteptare cu pereti gri si opaci care in mod normal n-ar putea sa gazduiasca mai mult de jumatate. Doar cei norocosi au reusit sa ajunga pe langa un perete si isi sprijina acum trupurile obosite. Din fericire mamele cu copii mici au fost lasate sa se aseze pe cele cateva scaune care se gasesc raspandite din loc in loc.
Mirosul este probabil infiorator. M-am obisnuit cu el dupa atata vreme insa cred ca un nou venit ar ceda rapid. Multi dintre noi nu s-au mai spalat de saptamani bune, iar toaletele din locul acesta infiorator, in care asteptam deja de mai bine de zece ore, nu mai fac fata.
Cu coada ochiului zaresc intr-un capat al salii, deasupra unor porti metalice groase pe care si le-ar dori orice inchisoare, o tabela electronica pe care scrie mare cu litere albastrui: “Bine ati venit pe Marte”.
Acum un an de zile ar fi fost cel mai mare vis al meu sa stau langa tabela asta, insa acum simt ca planeta asta nenorocita nu vrea decat sa ne transforme in sclavii ei.
Nebunia a inceput atunci cand am vazut anuntul care credeam ca imi va schimba viata. Flota Spatiala cauta voluntari pentru organizarea primei misiuni de colonizare in spatiu. La momentul acela eram satul de viata pe care o aveam in suburbiile mizere din Londra. Munceam intr-o fabrica care producea componente pentru sistemele de siguranta ale avioanelor. In fiecare zi stateam in fata unui dispozitiv prin care treceau componentele respective. Daca pe dispozitiv aparea o lumina rosie, apasam un buton si componenta respectiva era dusa automat catre centrul de reciclare. Daca lumina era albastra, lasam banda sa isi continue circuitul. In fiecare zi cate zece ore de lumina albastra si rosie, si iar albastra si iar rosie. Uneori traiam impresia ca aveam viata unui girofar. Mai mult, seful urla cu o precizie mecanica la mine in fiecare zi la ora 11. Era momentul in care isi misca fundul ala gras din birou pana in hala de productie si ne batea la cap pe fiecare in parte. Mie imi reprosa tot timpul ca nu sunt suficient de entuziast. Unde dracu’ a mai vazut cineva vreodata girofar entuziast.
Si de fiecare data, dupa cele zece ore de munca insuportabila urma o plimbare cu metroul pana in mizerabilul cartier in care imi permiteam sa inchiriez si eu un apartament. Acolo gunoiul de pe strada il vezi mai des decat copacii, iar sunetul sirenelor de politie si salvare se aude mai des decat bazaitul mustelor.
O vreme cosmarul a fost mai usor de suportat. Logodnica mea imi facea viata ceva mai suportabila. Insa la un moment dat a hotarat ca sunt doar un ratat care n-o sa poata niciodata sa aspire la mai mult si a plecat. Probabil ca acela a fost momentul in care am inceput sa visez.
Dupa ce am vazut anuntul am alergat ca nebunul pana la sediul Flotei Spatiale. Un domn simpatic mi-a prezentat minunata lume in care urma sa ajung. Era putin grasut si plin de viata si cumva lumina din ochii sai iti transmitea incredere. Mi-a aratat niste poze extraordinare, mi-a demonstrat ce loc ar putea sa aiba in istorie acest eveniment. Eram convins ca ceva mai bun nu mi se putea intampla. Nici nu am mai citit contractul. Mi-am aruncat repede ochii pe el doar ca sa nu par prost in fata acelui personaj simpatic si am semnat. Apoi am plutit parca pe un norisor pufos pana la fabrica, acolo unde i-am aruncat practic in fata sefului meu foaia pe care scria mare: DEMISIE.
Am asteptat patru luni, dar la un moment dat clipa cea mare a venit. Eram in portul spatial amplasat pe tarmul Marii Nordului si ma uitam ca un copil la monstrul cu care urma sa traversam spatiul. Nava parea un gigant  si ma gandeam ca in doar cateva ore o sa vad Pamantul de sus, o sa trec pe langa Luna, o sa ma indrept catre alte planete.
Primul soc a aparut atunci cand s-a imbarcat toata lumea. Stateam toti intr-o hala imensa plina de paturi suprapuse. Desi pe dinafara monstrul parea enorm, in interiorul navei cei 2500 de oameni nu aveau loc decat daca trei sferturi dintre ei stateau in pat. Pe pereti nu era niciun vizor si drept urmare nu era nicio posbilitate de a vedea in afara. Nu erau decat sapte bai, adica mult sub nevoile unei mase atat de mari de oameni.
Calatoria de opt luni a fost un supliciu. Mirosul crestea in intensitate, la fel si zgomotul, pentru ca zecile de copii incepusera sa se plictiseasca teribil si in plus erau cativa pasageri ce sufereau de o usoara claustrofobie si aveau din cand in cand cate o criza. Cireasa de pe tort a fost mancarea. La fiecare masa primeam un tub ciudat plin cu o substanta lipicioasa care avea un gust ce imi aducea aminte de detergentul cu care spala mama rufele. Nu aveam nicio modalitate prin care sa alungam plitiseala sau sa ne relaxam un pic. Singurul lucru bun a fost ca am stat mult la povesti intre noi. Ne-am cunoscut mai bine si ne-am dat seama ca pe toti ne manau aceleasi idealuri, asa ca asta ne-a mai atenuat din calvarul celor opt luni de drum.
Acum zece ore am aterizat, iar atunci cand am trecut prin tunelul care duce in sala de asteptare am vazut prin vizoarele rotunde cupola mare de sticla care acopera noua colonie spatiala. Mi-o aminteam din poze, iar senzatia pe care mi-o lasa era de zeci de ori mai intensa decat atunci cand o vazusem prima oara pe ecranul unui calculator. Vedeam deja cu ochii mintii cum in fiecare dimineata o sa-mi ridic privirea si o sa pot admira imensitatea spatiului. Eram constient ca nici chiar cele mai luxoase vile de pe Pamant nu ar putea sa imi ofere asta. Brusc toata deprimarea ce ma cuprinsese in timpul calatoriei disparuse.
Apoi am intrat in sala asta blestemata. Acum daca stau bine sa ma gandesc, pe langa ea, transportorul care ne-a adus aici ar putea fi considerat o statiune de lux. Dar socul cel mai mare a venit in urma cu o ora cand s-au impartit listele cu repartizarile. Se pare ca n-am fost foarte atent atunci cand am semnat. La cum se agita cei din jurul meu, cred ca nici ei. In ceea ce ma priveste voi lucra in mina de diamant. Sub cupola aceea care imbraca o bucata mare de sol ca o lacrima gigantica stau ascunse inca unsprezece niveluri, iar eu am fost repartizat la cel de-al optulea. Acolo voi munci si voi trai de-aici inainte. Am intrebat disperat pe unul dintre supraveghetori daca am voie sa urc la suprafata, insa mi s-a spus ca in conditiile contractuale este prevazuta o taxa pentru astfel de servicii. Am facut calculul si taxa este egala cu salariul meu pe sase luni.
Mi-am incercat apoi norocul si m-am interesat daca ma pot intoarce pe Pamant si mi s-a spus sec ca si pentru asta exista o alta taxa. Daca nu mananc nimic rezulta ca peste cinci ani as putea avea banii necesari sa ma intorc la curvele si la drogatii mei, la munca mea de rutina, la seful idiot si jegul din cartierul in care de saptamani bune nu mai patrunsese nicio masina de gunoi. Desi n-as fi crezut ca o sa fac asta, am inceput sa visez la toate cele pe care le-am lasat in urma.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu